Chevrolet Chevrolet Captiva forum
Alles over de Chevrolet Captiva

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

chiptuning
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Chevrolet Captiva forum forum index -> Tuning en Styling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Enrico beno

BerichtGeplaatst: Do 04 Feb 2010 20:35    Onderwerp: ziptuning captiva sport diesel 150 pk 2008 Reageer met quote

Hoi, dit is de eerste maal dat ik me op dit forum begeef. Ik heb hier al het een en ander gelezen. Ook ik heb mijn Chevy, captiva LT+ sport, 150 pk (diesel) vandaag laten optunen bij Ziptuning (Belgie - evergem). Ik moet zeggen ... de ontvangst was perfect, uitleg - koffie - frisdrank - prachtige ruimte - tv algemeen, tv met camera werkplaats (je kunt alles volgen vanuit de wachtzaal of binnen de werkplaats.) laptop voorziening met alle gegevens nopens voertuigen en chipinformatie. Alles bijeen (chiptuning zonder vermogenstest) ongeveer zoals voorspeld 1.5 uur. Toen ik buitenreed voelde ik dadelijk dat het leeg gat (tussen 0 en 2000 toeren per minuut minder voelbaar was - reed ook allerter) Ik durf echter nog niet voluit gaan. Men waarschuwde me om ongeveer een 300 km in te rijden...dus geen plankgas. Er kan anders een softwarecrash volgen. Dan doet hij het niet meer boven de 2000 toeren. Optie moter stil leggen even wachten en opnieuw starten. Indien geen beterschap contact opnemen met ziptuning. Nooit met dealer...deze kunnen hier niet bij helpen. - onbekend met de nieuwe software. Voor wat de brandstof betreft moet je rekening houden met een verbetering van ongeveer een halve liter... maar doordat je toch sportiever gaat rijden moet je niet rekenen op een winst. Als je toch kiest voor zuinigheid moet je de andere tuning nemen. Betreft eco performance. dan rijd je niet zo zeer sneller maar wordt de software zo ingesteld op uiterste verbruiksresultaten. Dit kan tot 9 % opleveren. Mijn nieuwe gegevens: van 150 pk naar 181 pk en van 320 Nm naar 400 Nm. Mijn offerteprijs was 499.- Euro maar nu minus 100 Eur. korting. Mijn captiva is van april 2008 met 77000 km op de teller. Hopelijk wat meer inzicht nu voor forumlezers. grts. Enrico
Naar boven
Advertentie

BerichtGeplaatst:      Onderwerp:

Naar boven
Sylvester
CLASS

BerichtGeplaatst: Vr 05 Feb 2010 01:43    Onderwerp: Reageer met quote

We wachten op jouw ervaringen in de nabije toekomst.

Ik ben nog steeds niet terug geweest wegens tijdgebrek.
Toch vind ik het nog steeds raar. Het verbruik is aanzienlijk gestegen, ik zit nu rond de 12 liter, en ik rij nog altijd even rustig.
Het straffe is dat de boordcomputer véél lagere resultaten aangeeft.
Zoals ik al eerder zei, vermoed ik dat ze hiermee geknoeid hebben om de bestuurder alzo het idee te geven dat hij aanzienlijk minder verbruikt, maar in feite niet zo is.

BerichtGeplaatst:      Onderwerp:

Naar boven
Ronald

BerichtGeplaatst: Za 27 Mrt 2010 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een Captiva 3.2 gekocht en wil deze laten tunen. Wie kan mij vertellen wat beter is . Een powerbox of chiptuning en bij wie.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Chevrolet Captiva forum forum index -> Tuning en Styling Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

Ga naar: